In het nieuws

We houden je graag  op de hoogte van alles wat wij doen.
Dat kan via onze Facebookpagina, maar ook door het volgen van onze artikelen in de krant.

Zoals elk jaar schreven ook in december 2018 wereldwijd mensen brieven en kaarten in het kader van de schrijfmarathon. Amnesty International België participeert ook; en de lokale groep van Hasselt heeft op haar manier deelgenomen nl met de hulp van ‘schrijfpartners’.

De lokale Amnestygroep van Hasselt hield zelf een schrijfmarathon in de Bibliotheek Hasselt Dusart, en dit op twee verschillende dagen. Maar daarnaast werd er overal in de stad geschreven door leden en bezoekers van organisaties, door scholen,…

Hier lees je er meer over.

2018:

17 oktober is het Werelddag van Verzet tegen Armoede. Het Huis van het Kind (Kaza Kozy) organiseerde een namiddag vol activiteiten voor kinderen én hun ouders. Amnesty International was aanwezig op de standenmarkt. Lees hier verder.

Op 4 oktober namen we deel aan een vrijwilligerscarrousel, georganiseerd door de PXL.
Hier  lees je er meer over.

Traditiegetrouw organiseerde Amnesty International de dag voor Moederdag een schrijfactie. Dit jaar stond de Egyptische Azza Soleiman, moeder van twee, centraal. Op zaterdag 12 mei konden de bezoekers van de bibliotheek Hasselt Limburg – Dusart de petitie tekenen en een kaartje schrijven voor Azza. Lees hier verder.

Op 27 maart vond de derde editie van het Salon van de Vrijwilliger plaats in PXL Congress.
Amnesty International Hasselt was aanwezig op de twee vorige edities van het Salon van de Vrijwilliger en wilde ook dit jaar niet ontbreken. Hier kun je er meer over lezen.

Inmiddels hebben we het jaar 2017 afgesloten en dit doen we al enkele jaren met het posten van de brieven en kaartjes van de schrijfmarathon.
Onze jaarlijkse schrijfmarathon was een groot succes. In december 2016 verzamelden we 1.386 brieven en kaartjes. We hoopten stiekem om er deze keer 1.500 te krijgen; het werden er uiteindelijk 1.778.
Elke brief telt, we zijn dus ook iedereen dankbaar die meegewerkt heeft! Lees hier meer.

Zo was er veel volk op de Palestina-avond, die we op 29 november in samenwerking met Palestina Solidariteit Hasselt organiseerden. Hier lees je er meer over.

Onlangs zijn Ludo en Wilfried zijn op radio Benelux uitleg gaan geven over Amnesty International en de werking van onze lokale Amnestygroep Hasselt én over de schrijfmarathon. Ze hebben dat goed gedaan, die mannen.

radio

Amnesty International is een onafhankelijke organisatie die opkomt voor slachtoffers van mensenrechtenschendingen. Ook op financieel vlak wil deze mensenrechtenorganisatie zich niet binden om alzo op een onafhankelijke manier te kunnen werken. De lokale groepen zorgen door allerlei activiteiten dat er geld in het laatje komt.